Du måste ju gått och undrat dig galen nu i veckan över mina spel jag beställde! De har kommit nu och idag känner jag mig som en en sån där ihoppfällbar armékniv då jag dansade i nästan 3 timmar igår:) Jag har inte ett dugg bra kondition men sånt som är roligt det orkar man tydligen med;)
Nu är det fredag igen! Det är ju fantastiskt! Det drar i trädgårdfingret ordentligt nu eftersom vi haft vårväder ett par dagar men jag får försöka intala mig att vi fortfarande har vår/vinter och att löven som ligger kvar de skyddar ju faktiskt rötterna mot kylan på nätterna! Hoppas ni får en härligt vårig helg:) Ska ni göra något spännande?
KRÄMIG POTATISGRATÄNG ( 4-6 pers)
- 1 kg potatis
- 1 gul lök
- 1 pressad vitlöksklyfta
- 1 dl grädde
- 2 dl mjölk
- 1 krm svartpeppar
- 2-3 krm salt
- 2 dl riven ost
Gör så här: Skala och skiva potatisen tunt. Hacka den gula löken. Blanda mjölk, grädde, den pressade vitlöken tillsammans med svartpeppar och salt. Koka de skivade potatisarna med löken i gräddblandningen i ca 10 minuter i en kastrull på spisen. Häll sedan över hela kastrullen i en smörad ugnsfast form och strö över lite riven ost. Gratinera sedan i ugnen i 220 grader i ca 25-30 minuter. Servera med en god köttbit!


