När jag gick i högstadiet var jag otroligt smal och gick ofta under namnet ”Räkan”. Men då och då blev jag också kallad för ”Sparris”. Nu så här i efterhand så vet jag inte om det är coolast att vara en räka eller en sparris? Själv tycker jag sparrisen är coolast på tallriken. Och gärna som den här, inlindad i något köttigt. Sparris är gott och så luktar det konstigt när man kissar efteråt. Det är kul!

PARMALINDAD SPARRIS ( 2 pers)parmalindad-sparris

500 gr färsk sparris

4 skivor parmaskinka

1 nypa salt

2 nypor svartpeppar

1 msk smör

Gör så här: Stek sparris i en het panna med smör någon minut så sparrisen får lite yta och färg. Linda sedan parmaskinkan runt sparrisbuketten och servera med jordgubbssallad med fetaost eller en klick citronkräm.

//

Ann-Sofi