Nu kommer helgen snart, jag har varit otroligt flitig denna veckan med träning kan jag stolt informera! Det är nästan så man kan tro att det var något nyårslöfte men det var det inte. Jag anser att om du rör på dig en timme om dagen så kan du faktiskt stoppa i dig i stort sett vad som helst. Själv har jag fått in hela 1 st gympapass, 1 st zumbapass, 1 st aerobicspass och en 2 timmars lång promenad den här veckan och det är bara torsdag!!!!

Medan jag svettas och bygger muskler ( läs gnäller över träningsvärk ) kan ni njuta av ett recept på fläskytterfilé som ni kan  inspireras av och laga en variant på i helgen om ni inte bestämt meny ännu. Till detta gjorde jag någon form av grönsaksgratäng/rotfrukts”grej”.

FLÄSKYTTERFILÈ 
4 pers

1hel fläskytterfilé
Santa Maria marinad honung

Lägg ytterfilén i en ugnsform

Pensla med santa Marias grillolja honung

Ställ in ytterfilén i ugnen på 220 grader i 30 minuter

Skiva upp i tunna skivor

Smarrigt!

GRÖNSAKER/ROTFRUKTER I UGN
4 pers

DU BEHÖVER:
2 palsternackor
2 morötter
10 sparrisar
2 tomater
1 liten röd lök
olivolja

Skär alla grönsaker i stavar och mindre bitar. Hacka löken smått.

Varva grönsakerna och rotfrukterna i en ugnsform och lägg tomaterna och löken överst. Ringla över lite matolja.

Låt grönsakerna stå i ugnen samtidigt som ytterfilén och ca 30 minuter.

Fläskytterfilé på en bädd av ugnsgrillade grönsaker.En god helgmiddag som inte kräver en hel eftermiddag i köket.

Comments are closed.

Post Navigation